Paragrafen

COVID-19

(Bedragen x € 1.000)

Reserve / Ontvangen

Besteed

Inkomsten -derving

Invloed op resultaat

Reserve- restant

1.1 Samenleving – Re-integratie, Schuldhulpverlening & Minima

229

0

0

0

229

1.2 Samenleving – Jeugd & Onderwijs

385

59

0

0

326

1.3 Samenleving – Wmo Breed

248

200

0

0

48

1.4 Ondernemers & 450 jaar Rheden

101

101

0

0

0

1.5 Restant / Onvoorzien

0

0

0

0

0

963

360

0

0

603

2 Samenleving – Zorg

0

49

0

49

0

3 Samenleving – Sportbedrijf

0

0

0

0

0

4 NPO

173

173

0

0

0

5 Belastingen

0

0

0

0

0

6 Steunpakketten 2022

0

0

0

0

0

7 CTB

0

0

0

0

0

Totalen

1.136

582

0

49

603

In de kolom “Reserve / Ontvangen” is in totaal € 1.136 k opgenomen vanuit het restant van de bij de Jaarstukken 2020 en 2021 vastgestelde Bestemmingsreserves COVID en het in 2023 ingezette deel van de resterende NPO-middelen.
Alle kosten die zijn of worden gemaakt zijn onderdeel van het betreffende taakveld (binnen verschillende programma’s) zoals opgenomen in deze jaarrekening.
Van de totale lasten (€ 582) komt een deel (€ 49 k) ten laste van het financiële resultaat van deze jaarrekening vóór bestemming. Per saldo is er dus sprake van een nadeel van € 49 k.
1.2 Samenleving – Jeugd & Onderwijs
De bestedingen betreffen de met de 2e Berap 2023 vastgestelde vrijval (€ 59 k).
1.3 Samenleving – Wmo Breed
De bestedingen betreffen de kosten van compensatie van de cultuursector (€ 150 k) en met de 2e Berap 2023 vastgestelde vrijval (€ 50 k).
1.4 Ondernemers & 450 jaar Rheden
De bestedingen betreffen de kosten van ondersteuning ondernemers (€ 51 k) en de activiteiten rond 450 jaar Rheden (€ 50 k).
2 Samenleving - Zorg
De hieronder verantwoorde posten betreffen de nagekomen meerkosten die aanbieders hebben gemaakt om de zorg te continueren in geval van Corona-beperkingen in 2022. Voor Wmo was het bedrag € 28 k, voor Jeugdzorg was het bedrag € 21 k.
4 NPO
Het gaat hier om de kosten gemaakt in het kader van het Nationaal Plan Onderwijs. Gemeenten krijgen extra geld om in samenwerking met scholen, kinderopvang, (jeugdgezondheids)zorg, bibliotheken en andere partijen activiteiten aan te bieden om de vaardigheden van leerlingen op cognitief, executief, sociaal en emotioneel vlak aanvullend te stimuleren.

Deze pagina is gebouwd op 07/15/2024 14:18:47 met de export van 07/15/2024 14:14:50